ESWT (Shockwave Therapie)

Shockwave therapie is een wetenschappelijk onderbouwde, moderne en bijzonder doeltreffende behandelmethode bij patiënten met langdurige pijn aan het bewegingsapparaat. Lees hier de wetenschap.

Toepassing

De laatste jaren wordt shockwave therapie
toegepast in orthopedie, chirurgie, reumatologie en revalidatie. Door middel van hoogenergetische geluidsgolven ( welke hoorbaar zijn) worden stofwisseling en bloedcirculatie gestimuleerd, waardoor het lichaamseigen herstel ondersteund wordt.
Op deze manier kan shockwave bijdragen aan het (langzame) herstel van de pees. Daarnaast geeft het vaak direkt een goede pijnafname.

Indicaties

Bij Perdon  Fysiotherapie worden de volgende indicaties/aandoeningen behandeld. Deze zijn vastgesteld door de ISMST (International Society for Medical Shockwave Treatment);

• Schouderpijn met of zonder kalkvorming
  • Chronische elleboogpijn (tennis- en golfelleboog)
  • Pijn rond de knieschijf (jumpers knee)
  • Chronische pijn aan de achillespees
  • Hielspoor en Fasciitis Plantaris
  • Myofasciale triggerpoints
  • Andere vormen van peesklachten met of zonder kalkvorming

Shockwave therapie in combinatie met echografie

Perdon Fysiotherapie  heeft naast ESWT Shockwave ook de beschikking over echografie. Echografie wordt indien nodig voorafgaand aan de shockwave behandeling gebruikt om de te behandelen structuur te visualiseren en te lokaliseren. De effectiviteit van de shockwave behandeling wordt zo optimaal. Zo wordt door middel van echografie de precieze plaats en diepte van het letsel bepaald.

Wij zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Musculo Skeletale Shockwave Therapie.